اثرات درمانی گرده گل

اثرات درمانی گرده گل
  • اثرات درمانی گرده گل زنبورعسل بسیار چشم‌گیر است. بدون اغراق می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین خواص درمانی گرده گل این است که تمامی مواد مغذی مورد نیاز بدن انسان در آن دیده می‌شود. گرده گل، محصولی از زنبورعسل و حاوی حدود 40 درصد پروتئین، اسیدآمینه‌های آزاد، اسیدفولیک و انواع ویتامین‌ها مانند ویتامین‌های گروه B ‌می‌باشد.

    جالب است بدانید که مقدار زیادی از پروتئین‌ موجود در گرده گل زنبورعسل به‌صورت اسیدآمینه‌ است. این اسیدآمینه‌ها قابلیت استفاده مستقیم در بدن انسان را دارد. میزان اسیدآمینه‌های موجود در گرده گل زنبورعسل از پنیر، تخم‌مرغ و گوشت گوساله نیز بیش‌تر است. بهره‌مندی از میزان پروتئین بالا در کنار اسیدآمینه‌های ضروری بدن، از خواص گرده گل برای بدنسازی است.

    گرده گل از محصولات طبیعی و سالم است که تنها خواص تغذیه‌ای ندارد. بلکه فواید گرده گل برای درمان بیماری‌ها بسیار مهم‌تر است. فیتولند در ادامه به معرفی گرده گل و خواص درمانی آن می‌پردازد. برای آشنایی بیش‌تر با این ماده غذایی؛ با ما همراه باشید.

    خواص درمانی گرده گل در درمان آلرژی

    اثرات درمانی بر مشکلات تنفسی و آلرژی

    پزشکان از اثرات ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی گرده گل استفاده نموده و آن را به بیماران مبتلا به آسم و تنگی نفس تجویز می‌کنند. کاهش سطح هیستامین در خون یکی دیگر از فواید گرده گل می‌باشد. گرده گل می‌تواند سطح هیستامین خون را کاهش دهد. این ویژگی پزشکان را متقاعد کرد تا از این محصول طبیعی و سالم برای درمان بیماران مبتلا به آلرژی و “تب یونجه (رينيت آلرژيک)” استفاده نمایند.

    فیتولند مصرف گرده گل زنبورعسل را شش هفته قبل از آغاز فصل آلرژی، به بیماران درگیر آلرژی فصلی پیشنهاد می‌کند.

    انرژی‌بخشی و بازتوانی در دوران نقاهت

    اثربخشی و بازتوانی در دوران نقاهت از مهم‌ترین اثرات درمانی گرده گل است. گوناگونی مواد مغذی موجود در این محصول، این ماده غذایی طبیعی را به یک غذای انرژی‌بخش تبدیل کرده است. یکی دیگر از خواص گرده گل زنبورعسل افزایش اشتها می‌باشد. به همین دلیل از آن در بازیابی اشتها برای افرادی که یک بیماری سخت را پشت سر گذاشته‌ و در دوران نقاهت به سر می‌برند، کمک گرفته می‌شود.

    زیبایی پوست

    علاوه بر خواص درمانی گرده گل که تا به این‌جا ذکر شد؛ ویتامین‌ها و اسیدآمینه‌های موجود در گرده گل زنبورعسل، نقش بزرگی در بازسازی سلول‌های پوستی و حفاظت از پوست را به عهده دارند. hlداشتن اثرات ضدالتهابی مهم‌ترین خاصیت درمانی گرده گل است. بر همین اساس، استفاده موضعی از آن برای درمان طبیعی اگزما و  پسوریازیس می‌تواند موثر واقع شود.

    افزایش گردش خون در رگ‌ها، تسریع در روند ترمیم زخم و بهبود سوختگی‌ها از دیگر خواص گرده گل برای پوست می‌باشد. از سوی دیگر اثرات ضدالتهابی گرده گل در کنار خواص ضد میکروبی، آن را برای درمان سوختگی‌ها مناسب می‌کند. شرکت‌های آرایشی بهداشتی از اثرات درمانی گرده گل در تولید کرم‌ها و پماد‌ها جهت درمان لک، چین و چروک و افتادگی پوست استفاده می‌کنند.

    رفع مشکلات گوارشی

    مواد معدنی، اسیدآمینه، پروتئین‌ها و ویتامین‌های متنوع موجود در گرده گل، اثرات درمانی این ماده غذایی را افزایش می‌دهد. به همین علت کاربرد آن را در رفع مشکلات گوارشی نیز می‌بینیم. زیرا مهم‌ترین خاصیت آنزیم‌های موجود  در این فرآورده در رفع مشکلات گوارشی و بهبود عملکرد گوارش است.

    رفع علائم یائسگی

    گرده گل در بهبود مشکلات جنسی و کاهش علائم دوران یائسگی نیز می‌تواند موثر باشد. “فلاونوئيدهای” موجود در این محصول، در جلوگیری از سرطان سینه نقش دارند. جلوگیری از ابتلا به سرطان در دوران یائسگی برای بانوان درگیر مشکلات سرطان سینه و  هم‌چنین بانوان یائسه بدون سابقه سرطان سینه بسیار مهم است.

    فواید گرده گل برای بدن

    پشتیبانی از سیستم قلبی عروقی

    گرده گل زنبورعسل حاوی مقدار فراوانی فلاونوئيدها با خاصیت آنتی‌اکسیدانی است. این فلانوئیدها باعث تقویت رگ‌ها، کاهش سطح کلسترول خون و تنظیم گردش خون می‌شوند. از مهم‌ترین خواص درمانی گرده گل برای سیستم قلبی عروقی توانایی بالای ضد انعقادی آن و جلوگیری از حمله قلبی و حتی سکته مغزی است.

    خواص درمانی گرده گل در بهبود دیابت

    اثرات ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی گرده گل در بهبود دیابت نیز کاربرد دارد. بر پایه تحقیقات، مصرف روزانه 32 گرم گرده گل زنبورعسل در طول دو هفته، مقدار  قند ادرار را 41/8 درصد در لیتر کاهش می‌دهد.

    اثر درمانی در مشکلات جنسی و نازایی

    خواص گرده گل برای بارداری و درمان ناباروری نیز ثابت شده است. گرده گل برای درمان نازایی، تحریک تخمدان‌ها و بهبود عملکرد آن‌ها و افزایش میل جنسی مناسب است. به همین دلیل این ماده غذایی به‌عنوان یک مکمل برای درمان نازایی تجویز می‌گردد.

    خواص درمانی در بزرگی خوش‌خیم پروستات

    یکی دیگر از اثرات درمانی گرده گل، تاثیر آن در درمان بزرگی خوش‌خیم پروستات است. کاهش التهاب در غده پروستات موجب بهبود علائم به‌خصوص علائم ادراری در مبتلایان به این بیماری می‌شود. مصرف روزانه 15 گرم از این محصول سالم برای پیشگیری از ابتلا به این عارضه در آقایان موثر است.

    محافظت از کبد در برابر سموم

    گیاه خارمریم و گرده گل زنبورعسل دو فرآورده طبیعی و موثر در محافظت از کبد در برابر سموم کبدی هستند. محققین دریافته‌اند که هر دو این مواد طبیعی آسیب‌های کبدی را درمان می‌کنند. اما عوارض جانبی مصرف گرده گل زنبورعسل کمتر از گیاه خار مریم است. در حقیقت یکی از فواید گرده گل زنبورعسل، جایگزینی ایمن گیاه خار مریم برای محافظت از کبد می‌باشد.

    خواص گرده گل در درمان بیماری ها

    سخن پایانی

    گرده گل زنبورعسل یک محصول طبیعی است که مغذی‌ترین و کامل‌ترین خوراکی طبیعت شناخته می‌شود. فواید و خواص گرده گل برای بدن باعث شده است تا به‌عنوان نوعی مکمل غذایی شناخته شود. به‌طوری که تمام مواد مورد نیاز را برای سوخت‌ و ساز بدن تأمین می‌نماید. ممکن است به دلیل بو و مزه خاص این محصول تمایلی به مصرف آن نداشته باشید. جهت بهره‌مندی از خواص گرده گل می‌توانید آن را به انواع غذاها، سالادها و دسرهای خود اضافه نمایید.

    پیشگیری و درمان بیماری‌هایی هم‌چون کنترل دیابت، محافظت از کبد در برابر سموم، درمان نازایی، رفع مشکلات گوارشی، پشتیبانی از سیستم قلبی عروقی، بهبود علائم یائسگی، زیبایی پوست و … از مهم‌ترین خواص درمانی گرده گل است.

    هم‌چنین از دیگر اثرات درمانی گرده گل زنبورعسل می‌توان به کمک در درمان اعتیاد، رفع کم‌خونی، تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان بیماری‌های عصبی و اثرات ضد پیری نیز اشاره نمود. پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات زنبورعسل مقالات زیر را مطالعه نمایید:

     راهنمای تشخیص عسل طبیعی و خرید عسل مرغوب

     سرچشمه جوانی و زیبایی با مصرف ژل رویال طبیعی

    خواص گرده گل و راهنمای خرید گرده گل طبیعی

    خواص درمانی بره موم طبیعی

    کاربرد عسل در درمان بیماری‌ها

    مهم‌ترین خواص ژل رویال

    اثرات درمانی بره موم


    PN:0206

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    محصولات مرتبط

    یک دیدگاه برای " اثرات درمانی گرده گل " ثبت شده است

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *