مهمترین خواص ژل رویال

مهمترین خواص ژل رویال
  • مهمترین خواص ژل رویال چیست؟ ژل رویال یک ماده ژله‌ای است که توسط زنبورعسل تولید می‌شود. از فواید ژل رویال، تغذیه زنبور ملکه و نوزادان زنبورعسل است. خواص درمانی ژل رویال همانند خواص درمانی عسل، خواص درمانی گرده گل و خواص درمانی بره موم، باعث شده است تا این محصول طبیعی و مغذی، اغلب به‌عنوان یک مکمل غذایی برای درمان انواع بیماری‌های فیزیکی و مزمن مورد استفاده قرار گیرد.

    ژل رویال چیست؟ ژل رویال حاوی آب، کربوهیدرات، پروتئین، چربی، ویتامین‌های B و مواد معدنی است. پروتئین‌های منحصر به فرد آن و اسیدهای چرب موجود در آن منجر شده است تا از خواص ژل رویال در درمان بیماری‌ها استفاده شود. از خواص دارویی ژل رویال می‌توان به اثرات ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی آن اشاره نمود.

    محققین در آزمایش‌های متعدد، برای آشنایی با خواص ژل رویال به این نتیجه رسیدند که؛ اسیدهای آمینه خاص، اسیدهای چرب و “ترکیبات فنلی” موجود در این محصول، اثرات آنتی‌اکسیدانی قوی ایجاد می‌کنند. در ادامه فیتولند به مهم‌ترین خواص و طریقه مصرف ژل رویال در درمان بیماری‌ها می‌پردازد. با ما همراه باشید.

    خواص دارویی ژل رویال در کاهش فشارخون بالا

    پروتئین‌های خاصی در این ماده غذایی وجود دارد که بر روی سلول‌های ماهیچه‌ای صاف در رگ‌ها و شریان‌ها اثر گذاشته و منجر به کاهش فشارخون می‌شوند.

    خواص ژل رویال در درمان بیماری‌های قلبی عروقی

    این محصول سالم با کاهش فشارخون، خواص درمانی خود را بر روی  قلب و سیستم گردش خون نشان می‌دهد. کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، تحت تأثیر کاهش سطح کلسترول از دیگر فواید ژل رویال است.

    خواص دارویی بر روی دیابت (قند خون بالا)

    از مهمترین خواص ژل رویال، تنظیم میزان قند خون با مکانیسم کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب است. از دیگر فواید آن نیز برای بیماران دیابتی، بهبود حساسیت به انسولین است که خود نقش مؤثری در کنترل قند خون خواهد داشت. یک مطالعه انجام شده در سال 2016 نشان می‌دهد که؛ مصرف 1000 میلی‌گرم ژل رویال سه بار در روز، منجر به کاهش قابل توجهی در میزان قند خون افراد مبتلابه دیابت نوع 2 می‌شود.

    خواص درمانی بر عملکرد مغز

    اکثر مطالعات انجام شده بر روی خواص درمانی ژل رویال، تأثیر محافظتی آن بر روی مغز و بافت عصبی را به ظرفیت آنتی‌اکسیدانی این محصول سالم اختصاص می‌دهد. خواص آنتی‌اکسیدانی این ماده غذایی می‌تواند، عملکرد مغز سالم را حفظ و آن را افزایش دهد. از فواید ژل رویال می‌توان به بهبود بخشیدن حافظه کوتاه‌مدت و نقش مفید آن در عملکرد عصبی اشاره نمود. همچنین مصرف این ماده طبیعی بر یادگیری فضایی تأثیر مثبت خواهد داشت.

    آنتی‌اکسیدان‌های موجود در ژل رویال، نقش مهمی در پیشگیری و درمان بیماری‌های عصبی ایفا می‌کنند. این مساله شامل بیماری آلزایمر نیز می‌شود. مصرف ژل رویال یکی از درمان‌های طبیعی آلزایمر است.

     خواص درمانی ژل رویال

    معجزه ژل رویال در باروری

    یکی دیگر از مهم‌ترین خواص ژل رویال بهبود باروری مردان با افزایش سرعت حرکت اسپرم، افزایش تعداد اسپرم و سلامت کلی آن است. از دیگر فواید بهبود باروری زنان، متعادل نمودن هورمون‌ها می‌باشد و می‌تواند به مسائل مربوط به باروری مربوط به عدم تعادل هورمونی کمک نماید. همچنین ژل رویال شبیه استروژن انسان است. وجود استروژن برای یک دوره سالم قاعدگی بسیار حیاتی می‌باشد.

    کاهش علائم یائسگی

    ژل رویال واژینال، کمک فراوانی به زنان درگیر با علائم یائسگی می‌کند. این علائم شامل گرگرفتگی، مسائل جنسی و بی‌اختیاری ادراری می‌باشد. همچنین کرم ژل رویال برای استعمال واژینال، منجر به بهبود کیفیت زندگی و بهبود عملکرد جنسی زنان 55 تا 60 ساله شده و به بهبود گرگرفتگی و افزایش میل جنسی زنان در این دوران کمک می‌نماید.

    خواص ژل رویال در درمان بیماری‌ها با تنظیم سیستم ایمنی

    از دیگر فواید ژل رویال این است که  سیستم ایمنی بدن را تنظیم می‌کند. ژل رویال تولید سلول‌های T را افزایش می‌دهد. سلول‌های T نوعی از سلول‌های سفید خون هستند که مسئول تنظیم ایمنی بدن و کنترل آنتی‌بادی‌ها برای مبارزه با بیماری‌های عفونی می‌باشند. داشتن یک سیستم ایمنی تنظیم شده و متعادل در سلامت انسان بسیار مهم است.

    اگر سیستم ایمنی غیرفعال یا بیش‌ازحد فعال داشته باشید؛ هر دو عوارض جانبی مضری را به همراه خواهند داشت. به‌عنوان مثال، اگر عملکرد  سیستم ایمنی بدن شما ضعیف باشد، به‌راحتی ممکن است به بیماری‌های مختلف، خصوصاً بیماری‌های عفونی مبتلا شوید. از سوی دیگر، اگر سیستم ایمنی بدن شما بیش‌ازحد فعال باشد نیز ممکن است با مشکلات مربوط به بیماری‌های خود ایمن روبرو شوید. بعضی از نمونه‌های بیماری‌های خود ایمن عبارت‌اند از “لوپوس” و “آرتریت روماتوئید”.

    فواید ژل رویال

    داشتن پوست سالم و شاداب

    تا به این‌جا به مهمترین خواص ژل رویال اشاره کردیم. اما خواص ژل رویال برای پوست چیست؟ این ماده غذایی حاوی برخی از ویتامین‌ها و مواد مغذی است که نقش مؤثری در بازسازی پوست دارند. بنابراین خیلی جای تعجب نیست که تسریع بهبود زخم را از خواص دارویی ژل رویال می‌دانند. این محصول سالم و طبیعی تولید لیپید را افزایش می‌دهد. لیپید نقش مهمی در فرایند بهبود زخم دارد.

    از خواص درمانی ژل رویال در بهبود زخم، ممانعت از تولید اسکار(جای زخم) بر روی پوست است. همچنین با افزایش تولید کلاژن، پوست را در برابر پیری محافظت می‌کند. از سوی دیگر محققین، خواص ژل رویال در درمان بیماری‌های پوست ازجمله اگزما، خشکی پوست و آکنه را نیز به اثبات رسانده‌اند.

    تمامی موارد فوق منجر می‌شوند که شما پوستی سالم و شاداب داشته باشید. بی‌دلیل نیست که ملکه زنبورعسل علاوه بر طول عمر طولانی از زیبایی مثال‌زدنی برخوردار است. به همین علت تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی، برای حمایت از حفظ سلامت پوست و جوان‌سازی پوست به افزودن ژل رویال در محصولات خود علاقه‌مند هستند.

    درمان بیماری‌های آلرژیک و حساسیتی

    یکی دیگر از مهمترین خواص ژل رویال درمان حساسیت‌ها است. تحقیقات نشان می‌دهند که با مصرف ژل رویال، پاسخ هیستامین به آلرژن‌ها (مواد حساسیت‌زا) فوراً سرکوب می‌شود. این مساله بیانگر این مطلب است که، ژل رویال علائم آلرژی فصلی را از بین می‌برد و نقش مؤثری در سایر بیماری‌های حساسیتی و آلرژیک خواهد داشت.

    حفاظت از کبد

    کبد یکی از مهم‌ترین اعضای بدن ماست. هر آن‌چه که مصرف می‌کنید باید از طریق کبد تصفیه شود. بنابراین مراقبت از کبد بسیار مهم است. یکی از خواص درمانی ژل رویال، حافظت از بافت کبد در برابر سموم می‌باشد.

    مبارزه با سرطان پستان

    مبارزه با سرطان پستان به عنوان شایع‌ترین نوع سرطان در زنان بسیار حیاتی است. سرطان سینه به‌ندرت می‌تواند در مردان هم بروز نماید. از دیگر فواید ژل رویال، محافظت بدن در مقابل سلول‌های سرطانی است.

    بهبود سلامت استخوان‌ها

    یکی دیگر از  خواص ژل رویال، پشتیبانی از  استخوان‌ها می‌باشد. مصرف این ماده از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. همچنین باعث جذب کلسیم از روده شده و بدین ترتیب در پیشگیری از پوکی استخوان مؤثر خواهد بود. از سوی دیگر ژل رویال می‌تواند توانایی بدن برای جذب کلسیم را افزایش دهد.

    مهمترین خواص ژل رویال

    سخن پایانی

    از مهم‌ترین خواص ژل رویال می‌توان به حفاظت از کبد، بهبود سیستم ایمنی، داشتن پوستی سالم و شاداب، کاهش علائم یائسگی، بهبود عملکرد مغز، کنترل فشارخون و… اشاره نمود. شما می‌توانید برای بهره بردن از خواص درمانی ژل رویال طبیعی، آن را به صورت کپسول، پودر خشک و یا کرم تهیه‌شده از ژل رویال تهیه و مصرف نمایید. البته به خاطر داشته باشید که افرادی که به عسل و یا گرده زنبورعسل حساسیت دارند؛ ممکن است به این ماده غذایی نیز حساسیت نشان دهند.

    ژل رویال یکی از محصولات طبیعی و سالم است که طبیعت به رایگان در اختیار ما قرار داده است. با این حال این امکان وجود دارد که برخی افراد به آن حساسیت داشته باشند. به همین دلیل در صورت بروز هر یک از علائم زیر پس از مصرف ژل رویال، مصرف ژل را قطع کرده و با پزشک خود مشورت نمایید:

    • کهیر
    • استفراغ
    • خستگی
    • سرگیجه
    • حالت تهوع
    • مشکلات تنفسی
    • خارش بیش‌ازحد
    • مسائل گوارشی مانند درد شکمی یا اسهال

    PN:0205

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    محصولات مرتبط

    4 دیدگاه برای مهمترین خواص ژل رویال ثبت شده است

    1. چقدر خاصیت داره این رویال. واقعا نمی دونستم. ممنون از مطالب بسیار خوبتون

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *