بهترین غذا برای سحری در ماه رمضان

بهترین غذا برای سحری در ماه رمضان سحری چی بخورم
  • سحری چی بپزیم که گرسنه نشم ؟ بهترین غذا برای سحری در ماه رمضان چیست؟ با داشتن یک برنامه غذایی درست و مناسب و تهیه بهترین سحری و افطاری در ماه رمضان، هم از ثواب این ماه بهره ‏‌مند شوید و هم با مشکلاتی مثل گرسنگی، تشنگی، ضعف و عوارض روزه داری مقابله کنید. بنابراین اگر در این فکر هستید که بهترین سحری در ماه رمضان چیست و سحری چی درست کنم ؟ با این مقاله از فیتولند همراه شوید.

    بهترین غذا برای سحری در رمضان

    برنامه غذایی ماه رمضان از اهمیت بالایی برخوردار است. شما از روزه گرفتن قطعا به دنبال سلامتی بیشتر هستید. مانند یک ورزشکار در دوران مسابقه شما در ماه رمضان باید از یک برنامه غذایی درست و مناسب پیروی کنید. در غیر این صورت هر چند صواب معنوی آن را خواهید داشت ولی ممکن است با عوارض ان مواجه شوید. سحری یکی از مهمترین وعده‌‏های غذایی در ماه مبارک رمضان است. اینکه چه غذاهایی برای سحری بخوریم یا نخوریم مطمئنا در سلامتی ما اهمیت بسیاری خواهد داشت.

    انتخاب بهترین غذا برای سحری می‏‌تواند سطح انرژی خوبی در بدن شما در طی روز ایجاد کند. در نتیجه گرسنگی و تشنگی برایتان قابل تحمل‏‌تر می‌‏شود. ضمن آنکه از افت قند خون، سردرد، تهوع، تغییرات خلقی و ….. در طول روزه داری جلوگیری می‏‌کند. فیتولند خوردن سحری قبل از اذان صبح را به شما عزیزان توصیه می‏‌کند و لازمه آن این است که حداقل یک ساعت زودتر از اذان صبح از خواب بیدار شوید. سحری خوردن در این زمان باعث می‌‏شود که بدن مواد مغذی و انرژی لازم برای ساعات طولانی روزه‌‏داری را بیشتر در اختیار داشته باشد. از طرفی خوردن سحری آخر شب توصیه نمی‌‏شود، چرا که خوردن سحری در آن زمان و بلافاصله خوابیدن، موجب سوء هاضمه و مشکلات گوارشی می‏‌شود.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : بهنرین برنامه غذایی ماه رمضان

    متخصصان تغذیه تاکید دارند بهترین سحری در ماه رمضان باید یک تغذیه سالم و سرشار از مواد مغذی مثل پروتئین‌‏های کم چرب و با کیفیت باشد. به عنوان مثال می توان مرغ، گوشت کم چرب، ماهی، تخم مرغ، بادام و مغزها را در برنامه غذایی وعده سحری لحاظ کرد. چرا که پروتئین‌‏ها با هضم آرام خود، حس سیری بیشتری می‏‌بخشند و در نتیجه دیرتر گرسنه می‏‌شوید و قند خون شما نیز تثبیت می‌‏شود. از طرفی بهترین سحری و افطاری بایستی از غذاهای متنوع که شامل فیبرها، کربوهیدرات‌های پیچیده مثل برنج، غلات کامل یا سبوس‏دار، شیر، میوه و سبزیجات، آجیل بدون نمک، حبوبات و ……. باشند که تمامی مواد مورد نیاز بدن را تامین کند.

    انواع برنامه رژیم غذایی لاغری و افزایش وزن و رژیم های بارداری و رژیم های درمانی گیف

    فیتولند برای وعده سحری، غذاهای سرشار از پتاسیم را به شما پیشنهاد می‌‏دهد چرا که در جلوگیری از تشنگی بسیار مفید می‌‏باشد.

    مواد غذایی حاوی پتاسیم عبارتند از: موز، شیر، خرما، آووکادو، کشمش.

    بهترین سحری در ماه رمضان

    سحری چی درست کنم ؟

    بهترین سحری در ماه رمضان چیست و چه نکاتی را باید مد نظر داشته باشیم. ممکن است برای خیلی از شما این سوال پیش بیاید که سحری چی بپزیم که مواد غذایی مورد نیاز بدن برای روزه‏‌داری را فراهم کند. دقت کنید که وعده‏‌ی سحری باید کامل و به همراه پروتئین‏‌ها و سبزیجات باشد. فیتولند غذاهایی مانند عدس پلو، سبزی پلو همراه با مرغ کبابی و گوشت آبپز و خورشت‏‌های آبدار و کم نمک را به عنوان بهترین سحری در رمضان به شما پیشنهاد می‏‌دهد. همچنین ماکارونی کم چرب به دلیل نشاسته‏‌اش که دیر هضم می‏‌شود، توصیه می‏‌شود. از طرفی همراه با غذا از سالاد و سبزی‌‏های تازه استفاده کنید، چرا که منبع خوبی از آب، ویتامین‌‏ها و فیبر هستند تا آب مورد نیاز بدن در طول روز تامین می‌‏شود و به عملکرد دستگاه گوارش نیز کمک می‏‌کند.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : بهترین افطاری در ماه رمضان

    تشنگی یکی از مهمترین مسائل در ماه رمضان است و با توجه به طولانی بودن روز و گرمای هوا، روزه‏‌داری بسیار دشوار می‌‏باشد. بنابراین استفاده از نوشیدنی‌‏های مناسب بسیار اهمیت دارد. آب همیشه بهترین نوشیدنی برای رفع تشنگی می‏‌باشد ولی نکته‏‌ای که باید به آن توجه کنید این است که آب، خیلی گرم یا خیلی سرد نباشد، بلکه آبی با دمای اتاق برای رفع تشنگی بسیار مناسب است. از طرفی برای فرار از تشنگی و گرمای تابستان چند قطره لیمو ترش، سکنجبین یا عرق کاسنی در آب بریزید که به رفع تشنگی خیلی کمک می‏‌کند. همچنین مصرف شربت‌ها به همراه تخم شربتی به این دلیل که دانه‌های تخم شربتی، آب را در خود نگه می‌دارند، در ساعات آخر شب و هنگام سحر بسیار توصیه می‌‏شود تا طی روزه‌داری، بتوانید تشنگی را راحت‌تر تحمل کنید.سحری چی بخوریم

    بهترین غذا برای سحری از نگاه فیتولند

    1. نان، پنیر کم نمک، گردو، سبزیجات و شیر بهترین سحری و افطاری هستند، چون کم‌حجم و بسیار مقوی می‏‌باشند.
    2. اگر در این فکر هستید که سحری چی درست کنم ؟ فیتولند غذاهایی مانند ماهی‏‌های کم چرب، پروتئین‏‌های کم چرب، استفاده از چربی‌‏های سالم مثل روغن زیتون، نارگیل، آووکادو و همچنین دانه‏‌هایی مثل تخم شربتی، کدو و کتان را به شما پیشنهاد می‌‏دهد.
    3. نان لواش، تافتون و در مجموع نان‏‌های سفید و بدون سبوس هنگام سحر توصیه نمی‏‌شود. چرا که باعث گرسنگی زود هنگام می‏‌شوند. بنابراین استفاده از نان‏‌های سبوس‏‌دار و کامل مانند نان سنگک، به عنوان تکمیل کننده در تهیه بهترین سحری و افطاری پیشنهاد می‏‌شوند.
    4. کربوهیدرات‌‏های پیچیده و پروتئین به عنوان بهترین سحری در ماه رمضان که مقوی هستند پیشنهاد می‌‎‌‌‌شود. چون دیرتر هضم می‏‌شوند و در نتیجه مدت طولانی‌تری حس سیری را خواهید داشت.
    5. استفاده از خرما که منبع مهم انرژی بوده، به همراه انجیر خشک و آلو به عنوان بهترین سحری و افطاری پیشنهاد می‏‌شود. این مواد غذایی هم بسیار مقوی هستند و هم به عملکرد دستگاه گوارش شما کمک می‏‌کنند و مانع بروز یبوست می‌شوند و بی دلیل نیست که به عنوان بهترین سحری و افطاری معرفی شده‌اند.
    6. استفاده از قارچ همراه با سالاد و سبزیجات در وعده سحری به روزه‌داران عزیز توصیه می‏‌شود. چرا که یک منبع پروتئین مناسب و بهترین غذا برای سحری مقوی می‏‌باشد
    7. در وعده سحری، نوشابه‏‌های گازدار و چای پررنگ استفاده نکنید. چرا که با افزایش ادرار در طی روز، آب بدن را دفع نموده و باعث افزایش تشنگی می‏‌شوند.
    8. در وعده سحری از خوردن غذاهایی مانند سوسیس، کالباس، سیب زمینی سرخ شده، فلافل، کنسرو و……. خودداری کنید. چرا که به دلیل نمک و افزودنی‌هایی که دارند،تشنگی را افزایش می‏‌دهند.
    9. خوردن شیرینی‌‏جات مثل زولبیا و بامیه و چای شیرین شده با مقدار زیادی شکر، باعث نوسانات قند خون شده و باعث می‌شود زودتر احساس گرسنگی کنید.

    سحری چی درست کنیم

    سخن پایانی

    خیلی از افراد بدون سحری روزه می‏‌گیرند اما به عواقب و مضرات این عمل فکر نمی‏‌کنند. توجه داشته باشید که نخوردن غذای مناسب هنگام سحری، باعث احساس گرسنگی شدید، ضعف، سر درد و آسیب‏های زیاد به دستگاه گوارش و زخم معده می‏‌شود. علاوه بر این باید توجه داشته باشید که در ماه مبارک رمضان، بهترین سحری و افطاری را برای خانواده تدارک ببینید. ممکن است از خودتان بپرسید سحری چی درست کنم ؟ به همین منظور، در این مقاله فیتولند پیشنهاداتی برای تهیه بهترین سحری در رمضان، که مقوی و سالم هم باشد و به حفظ سلامتی شما و خانواده‌تان در این ماه کمک کند، ارائه داده است.

    PN:0214

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    محصولات مرتبط

    یک دیدگاه برای " بهترین غذا برای سحری در ماه رمضان " ثبت شده است

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *