بهترین روش از بین بردن چربی پاها

بهترین روش از بین بردن چربی پاها
  • بهترین روش از بین بردن چربی پاها شامل انجام ورزش‌های هوازی از قبیل دوچرخه سواری، تمرینات تقویت عضلات پا و‌ ورزش لانگز می‌باشد. از بین بردن چربی بغل پا و حذف چربی ران با اسکات و دوچرخه‌ جزو تمرینات موثر در بین ورزشکاران می‌باشد.

    توجه داشته باشید که لاغر کردن کوتاه مدت یک عضو بدن مثل پا، عملا امکان پذیر نیست. آن‌چه می‏‌توان انجام داد، داشتن یک روش مناسب برای از بین بردن چربی‏ اضافی بدن است. ورزش کردن باعث تقویت عضلات پا می‌شود و شما می‌توانید حتی در اولین روز تمرین خود، بیشتر حس سلامتی را داشته باشید. داشتن یک برنامه تمرین بدنسازی یا برنامه رژیم غذایی می‌تواند قطعا در رسیدن شما به خواسته خود موثر باشد. در ادامه فیتولند به منظور اطلاعات بیشتر، شما را با روش‌های از بین بردن چربی پا آشنا می‌کند.

    چربی‏ پا چگونه رشد می‏‌کند؟

    برای حذف چربی پا شاید بهتر باشد اطلاعات بیشتری در مورد انواع چربی‌ها در بدن و میزان استاندارد آن داشته باشیم. در ابتدا می‏‌توان گفت که چربی‏های بدن، طبیعی و نشانه‏ سلامتی است. طبق نظر شورای ورزش امریکا، مردانی که دارای وزن طبیعی هستند، به طور متوسط 18تا 24 درصد بدنشان از چربی تشکیل شده، در حالی که در زنان 25 تا 31 درصد وزن بدنشان از چربی است.

    چربی‏‌های بدن اغلب به طور مساوی توزیع می‌‏شوند. اما شما ممکن است، در برخی از نواحی بدن خود بیشتر تجمع چربی داشته باشید که معمولا به دلایل ژنتیکی می‏‌باشد.

    انواع چربی پا

    چربی پا ممکن است از انواع مختلفی از سلول‏‌های چربی تشکیل شده باشد:

    چربی زیر پوست : بسیار شایع است و در ران و درست در زیر پوست قرار دارد.

    چربی داخل عضلانی : چربی در خود عضله پراکنده شده است.

    اکثرا چربی پا از نوع زیر پوستی است که خیلی برای سلامتی نگران کننده نیست.

     

    سه روش برای حذف چربی پا‌ و تقویت عضلات پا وجود دارد

    1 . برای از بین بردن چربی پا و تقویت عضلات پا ورزش‏های هوازی انجام دهید

    اولین گام برای سوزاندن چربی‏‌های عمومی بدن و از بین بردن چربی ران، انجام ورزش‏‌های هوازی می‏‌باشد. کالج پزشکی ورزش امریکا، انجام 30 دقیقه ورزش حداقل برای 5 روز در هفته را توصیه می‏‌کند. آیا شما ورزش‏‌هایی مثل پیاده روی، شنا یا دوچرخه‏‌سواری را انجام می‌‏دهید؟ نکته مهم این است که با نوع ورزشی که انتخاب می‌‏کنید، بتوانید با شدت متوسط، ضربان قلب خود را افزایش دهید تا حداکثر کالری را بسوزانید.

    یکی از بهترین ورزش‌‏های هوازی برای حذف چربی ران، دوچرخه‏‌سواری می‏‌باشد. انجام آن با شدت کم، به ویژه برای مبتدیان مفید است و به زانوها هم فشار نمی‌‏آورد. دوچرخه‌‏سواری همچنین باعث افزایش استقامت عضلانی در عضلات ساق پا، عضلات پشت ران، ماهیچه‏‌های سرینی باسن و عضلات چهار سر ران می‏‌شود و عملی برای از بین بردن چربی بغل پاها خواهد بود.

    اگر شما به دوچرخه‏ سواری نمی‏‌روید، ممکن است در خانه خود این ورزش را انجام دهید. با این حال بهتر است، در خارج از منزل دوچرخه‌‏سواری کنید و از هوای تازه استفاده کنید.

    در صورت تمایل به انجام ورزش در منزل می‌توانید از مقاله عضله‌سازی در خانه با تمرینات وزن بدن فیتولند نیز کمک بگیرید.

    از بین بردن چربی بغل پا با دوچرخه سواری

    2 . تقویت عضلات پا راهی برای از بین بردن چربی پاها

    حذف چربی پاها و از بین بردن چربی ران به تنهایی باعث می‏‌شود که ماهیچه‌ها شل شوند. بنابراین باید زمانی را هم برای تقویت ماهیچه‌‏های خود در نظر بگیرید. وزنه زدن و استفاده از قایق‏‌های پدالی، ابزارهای موثری برای تقویت عضلات پا و از بین بردن چربی بغل پاها می‏‌باشند. البته شما می‌‏توانید بدون استفاده از ابزارهای خاص هم به همان اندازه عضلات پا را تقویت کنید.

    لانگز یکی از جامع‏ترین تمرینات پا جهت حذف چربی بغل پا و تقویت عضلات پا هستند. این تمرینات، عضلات چهار سر ران، پشت ران و باسن را درگیر می‏‌کنند و باعث لاغر شدن ران و ساق پاها و از بین بردن چربی بغل پاها و حذف چربی ران می‌‏شوند. همچنین باعث تقویت قدرت بدن در حفظ تعادل می‌‏شوند.

    تقویت عضلات پا با ورزش لانگز

    مراحل انجام ورزش لانگز برای از بین بردن چربی بغل پا و حذف چربی ران

    • صاف بایستید و دستان خود را روی باسن قرارداده، تا تعادل بیشتری داشته باشید.
    • پای راست خود را به جلو بکشید و پای چپ را به عقب، پای راست خود را در زانو خم کنید و زاویه 90 درجه ایجاد کنید.
    • برای جلوگیری از آسیب، اطمینان حاصل کنید که زانوی راست شما از مچ پا جلوتر نباشد.
    • با وزن خود، بر روی پاشنه‌های پا فشار دهید.
    • به موقعیت اولیه خود برگردید.
    • این حرکات را به تعداد دلخواه تکرار کنید و سپس پاها را تغییر دهید.

    سایر تمرینات تقویت عضلات پا در خانه که برای از بین بردن چربی پاها مفید هستند عبارتند از :

    • حرکات کششی ساق پا برای حذف چربی پا
    • حرکات بلند کردن پاها برای از بین بردن چربی ران
    • ورزش اسکات” ( ورزشی است، که عضلات چهار سر ران را هدف گرفته، اما به خاطر ماهیتی که دارد، عضلات پشت، باسن، شکم و پشت پاها را هم درگیر می‏‌کند. اسکات یکی از حرکات بنیادی برای تقویت عضلات پا می‌‏باشد.)

    تقویت عضلات پا با اسکات

    حرکت اسکات

    راهنمای حرکت اسکات برای حذف چربی پا

    3 .برای حذف چربی پا، کالری مصرفی خود را کاهش دهید

    ورزش کردن موثرترین روش برای تقویت عضلات پا می‏‌باشد. همچنین شما باید با سلول‏‌های چربی بدن نیز مبارزه کنید. کاهش مصرف کالری اولین قدم است، زیرا بدن شما به طور طبیعی از چربی‌‏های اضافی که وجود دارد، به عنوان منبع انرژی استفاده می‏‌کند. کالری‏‌هایی که مصرف می‏‌کنید، طبق برنامه‏‌ریزی مشخص باشد و سعی کنید مطابق برنامه عمل کنید، چرا که رژیم جادویی خاصی برای از بین بردن چربی بغل پا و حذف چربی ران وجود ندارد.

    نکته مهم:‌ قبل از تغییرات تغذیه‌‏ای مهم باید با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید، مخصوصا اگر شما دارای شرایط خاص پزشکی هستید.

     

    سخن پایانی

    تغییر شکل فرم پاها و از بین بردن چربی پا نیاز به زمان دارد. هرچند رژیم غذایی و برنامه‏‌های تمرینی باعث لاغر شدن پاها و از بین بردن چربی ران می‌‏شوند، اما همانطور که کاهش وزن به زمان نیاز دارد، لاغرشدن پاها هم، به زمان و صبر و شکیبایی نیاز دارد تا بتوانیم بدنی لاغر و قوی داشته باشیم.

    منبع:

    https://www.healthline.com

    PN:0123

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۲ رای

    محصولات مرتبط

    2 دیدگاه برای بهترین روش از بین بردن چربی پاها ثبت شده است

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *