ارتباط ورزش با بیماری‌های قلبی عروقی

ارتباط ورزش با بیماری‌های قلبی عروقی
  • آیا ارتباط ورزش با بیماری‌های قلبی عروقی را می‌دانید؟ ورزش منظم یک استراتژی کلیدی پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی است. آمارهای زیادی رابطه ورزش با بیماری قلبی و عروقی و کاهش خطر ابتلا به آن را نشان می‌دهند. ورزش منظم به همراه سبک زندگی سالم، از شرایط ایجاد کننده حمله قلبی و سکته مغزی مانند چاقی و  فشارخون بالا جلوگیری می‌کند.

    البته این اثرگذاری را در طولانی مدت مشاهده خواهید کرد. در نتیجه ورزش را جزئی از روند زندگی خود کرده و آن را به یک عادت تبدیل نمایید. بهبود گردش خون، تنظیم کلسترول خون و کاهش فشارخون از دیگر فواید ورزش محسوب می‌شوند. فیتولند در ادامه به تشریح بیشتر این موضوع می‌پردازد. با ما همراه باشید.

    رابطه ورزش و بیماری قلبی و افزایش سن

    به طور کلی، هر چه به سن افراد اضافه می‌شود، فعالیت آن‌ها از لحاظ جسمی، کمتر می‌شود. همان‌طور که سن بالاتر می‌رود، برای حفظ سلامتی، نیاز بیشتری به تمرین‌های منظم ورزشی داریم. این امر اهمیت ارتباط ورزش با بیماری‌های قلبی عروقی را نشان می‌دهد.

    “انجمن قلب آمریکا” می‌گوید که 69 درصد از بزرگسالان دارای اضافه‌وزن یا چاقی مفرط هستند. متأسفانه روزبه‌روز نیز به تعداد این افراد افزوده می‌شود. بنابراین آمار مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی هر روز رو به افزایش است.

    سال 2010 “مرکز ملی آمارهای سلامتی آمریکا” رابطه ورزش با بیماری‌های قلبی و عروقی را در چندین پژوهش بررسی کرد. بر این اساس تقریباً از هر سه بزرگسال مراجعه کننده به پزشک در سال 2009، به یک نفر شروع تمرینات ورزشی توصیه شده است. زیرا ورزش سبب جلوگیری از بیماری‌های قلبی می‌شود. همچنین به کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان، افزایش قدرت عضلانی، بهبود هماهنگی و تعادل بدن نیز کمک می‌کند.

    بزرگسالان در سنین 45 تا 85 سال بیشتر از سایرین با توصیه پزشکان خود شروع به انجام تمرینات ورزشی می‌کنند. این آمار تنها شامل افراد با شرایط خاص و دارای بیماری قلبی عروقی نمی‌شود. به طور کلی بزرگسالان بیشتر ورزش کرده و یا تمرین در منزل بدون وزنه را امتحان می‌کنند.

    بنابراین پژوهش‌ها تأثیر ورزش بر بیماری‌های قلبی و عروقی را تایید می‌کنند. این مطالعات نشان می‌دهند که افزایش سطح فعالیت بدنی، خطر سایر بیماری‌های مرتبط با پیری را نیز کاهش می‌دهد.

    بیماری قلبی و عروقی

    آمادگی جسمانی، خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد

    ورزش‌های مفید برای بیماران قلبی عروقی تنها مختص مبتلایان نیست. بلکه افراد سالم نیز می‌توانند با ورزش خطر مرگ به واسطه بیماری قلبی عروقی یا خطر حملات قلبی و نیاز به روش‌هایی مانند عمل قلب باز یا برطرف کردن گرفتگی عروق با عمل را کاهش دهند. این امر مهم‌ترین رابطه ورزش و بیماری‌های قلبی را نشان می‌دهد.

    بر اساس گزارش “مرکز پیشگیری و کنترل وزارت بهداشت آمریکا” این عارضه، یکی از علل اصلی مرگ مردم ایالات‌متحده است. هر ساله نزدیک به 525 هزار آمریکایی اولین حمله قلبی خود را تجربه می‌کنند. همچنین هر ساله 210 هزار نفر از بیماران، حمله قلبی دوم یا بیشتر خود را تجربه می‌کنند.

    این مرکز، عدم فعالیت فیزیکی را به عنوان یک عامل خطر برای بیماران قلبی و عروقی معرفی می‌کند. اما متأسفانه‌تنها در حدود 20 درصد بزرگسالان تاثیر ورزش بر بیماری‌های قلبی و عروقی را جدی گرفته و دستورالعمل‌های فعالیت‌های فیزیکی، فعالیت‌های هوازی و تقویت عضلانی را رعایت می‌کنند.

    فعالیت بدنی منظم، می‌تواند فشارخون شما را نیز کاهش داده و منجر به بهبود سطح کلسترول می‌شود. انجمن بهداشت آمریکا  40 دقیقه فعالیت بدنی متوسط تا شدید را برای  3 تا 4 بار در هفته به افراد توصیه می‌نماید. همچنین بر پایه مطالعات این انجمن ورزش‌های هوازی، استقامتی و پویا، از جمله روش‌های مؤثر برای کاهش فشارخون هستند.

    برای دریافت برنامه تمرینی ورزشی از متخصصین فیتولند کلیک کنید.

    این انجمن در ارتباط تمرین‌های ورزشی با بیماری‌های قلبی و عروقی  نیز گزارشاتی داشته است. بر اساس این گزارشات افراد فعال دارای فشارخون بالا، سطح کلسترول بالا و بیماری‌ قلبی و عروقی، نسبت به افراد غیرفعال و دارای همین شرایط، کمتر در معرض مرگ در سنین پایین هستند.

    افزایش فعالیت‌های بدنی سبب کاهش 21 درصدی بیماری‌های قلبی عروقی در مردان می‌شود. فعالیت‌های بدنی در زنان نیز با کاهش 29 درصدی این بیماری همراه است. به عقیده محققان سلامت فیزیکی بدن، خطر مرگ‌ و عوارض ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را کم می‌کند. پس تأمل نکنید و ورزش را در برنامه روزانه و هفتگی خود قرار دهید.

    سخن پایانی

    ارتباط ورزش با بیماری‌های قلبی عروقی طی تحقیقات متعددی مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می‌دهند که بی‌شک ورزش از ابتلا افراد به بیماری قلبی و عروقی جلوگیری می‌کند. تمرینات بدنی علاوه بر تاثیر در سلامت مبتلایان به این بیماری، منجر به بهبود سطح کلسترول خون، کاهش فشارخون و بهبود گردش خون نیز می‌شود.

    افزایش فعالیت بدنی به همراه برنامه رژیم غذایی سالم و اصلاح زندگی تأثیر به سزایی بر بهبود سلامتی مبتلایان دارد. اگر مبتلا به بیماری قلبی عروقی هستید حتما پیش از انجام تمرینات ورزشی با پزشک خود مشورت کنید.

    منبع:

    healthline.com

    PN:0126

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    محصولات مرتبط

    4 دیدگاه برای ارتباط ورزش با بیماری‌های قلبی عروقی ثبت شده است

    1. ورزش از خیلی از بیماری‌ها جلوگیری می‌کنه و بیماری‌های قلبی هم با ورزش خیلی بهتر میشن.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *