تاثیرات شگفت انگیز ورزش زومبا بر سلامت انسان

تاثیرات شگفت انگیز ورزش زومبا بر سلامت انسان
  • در حال حاضر ، زومبا از محبوب ترین و رایج ترین تمرین های ورزشی در سراسر جهان است.

    زومبا یکی از تمرین های با نشاط و پر تحرک ورزشی محسوب می گردد چرا که حرکات تمرینی آن ، الهام گرفته از سبک های مختلف رقص آمریکای لاتین می باشد و با موسیقی های شاد آمریکای لاتین همراه است.

    اما این تمام زومبا نیست بلکه این تمرین به شدت در سوزاندن کالری، سفت کردن بازو و عضلات و تناسب اندام موثر است.

    فیتولند به شما توصیه می کند برای کسب اطلاع از فواید شگفت انگیز ورزش زومبا ، این مطلب را تا انتها بخوانید .

    ورزش زومبا تمرینی برای تناسب اندام تمام بدن

    تاثیر زومبا بر تمام بدن

    چون در اصل، زومبا ترکیبی از سالسا و تمرینات هوازی(ایروبیک) است ، هیچ راهی برای درست یا غلط انجام دادن زومبا وجود ندارد. در حقیقت تا زمانی که شما با ریتم و آهنگ موسیقی جنب و جوش داشته باشید، یعنی شما در تمرینات ورزشی حضور دارید. از آنجا که زومبا باعث تحرک تمام بدن می‌شود ، یک ورزش برای کل بدن بوده و حس یک تمرین اجباری را به ورزشکار منتقل نمی‌کند.

    چربی سوزی و سوزاندن کالری به کمک ورزش زومبا

    یک مطالعه در سال 2012  نشان داده است که در یک کلاس استاندارد40دقیقه ای زومبا ، به طور میانگین 9.5 کالری در هر دقیقه سوزانده می‌شود. یعنی درکل زمان کلاس بین 360 تا 400 واحد سوزاندن کالری اتفاق می‌افتد. این در حالی است که شورای ورزش آمریکا توصیه می‌کند افرادی که به دنبال کاهش وزن و لاغری یا داشتن وزن مناسب هستند ، باید در هر نوع ورزشی که انتخاب می‌کنند، 300 کالری بسوزانند. بنابراین ورزش زومبا برای افرادی که به دنبال لاغری، کاهش وزن و سوزاندن کالری هستند بسیار مناسب خواهد بود.

    افزایش استقامت بدنی با ورزش زومبا

    افزایش استقامت با زومبا

    از آنجایی که موسیقی هایی که در کلاس های زومبا پخش می‌شوند ، ریتم نسبتا تندی دارند ، تحرک همراه با آهنگ  و ضرب موسیقی می‌تواند پس از چند جلسه تمرین زومبا، به افزایش تحمل بدنی و استقامت شما کمک کند. یک مطالعه نشان داد که پس از 12 هفته تمرین زومبا، شرکت کنندگان، نسبت به قبل از شرکت کردن در کلاس های زومبا، نسبت به افزایش فشار کاری،  نه تنها ضربان قلبشان بالا نرفت بلکه، هم ضربان قلب و هم عدد فشار خون سیستولیک آنها کاهش پیدا کرده بود. توجیه علمی این اثر این است که استقامت بدنی این افراد، به خاطر شرکت مستمر در کلاس های زومبا افزایش پیدا کرده بود.

    بهبود سلامت قلبی و عروقی با ورزش زومبا

    سلامتی قلب و عروق با تمرین زومبا

    طبق گزارش Journal of Sports Science and Medicine کسانی که می خواهند سلامت قلب و عروق خود را بهبود ببخشند ، باید به گونه ای ورزش کنند که ضربان قلب آنها بین 64 تا 94 درصد حداكثر ضربان قلب باشد و مقدار اکسیژن مصرفی آنها ، بین 40 تا 85 درصد حداکثر اکسیژن مصرفی باشد.

    در این گزارش همچنین آمده است که تمام شرکت کنندگان در این تحقیق ، با انجام تمرینات زومبا ، ضربان قلبی در حدود 79 درصد حداكثر ضربان قلب و اکسیژن مصرفی در حدود 66 درصد حداکثر اکسیژن مصرفی را در طول تمرین زومبا تجربه کرده اند . پس بدین ترتیب می‌توان نتیجه گرفت چون زومبا ، باعث افزایش ظرفیت هوازی می‌شود ، به کمک آن می توان، آمادگی سیستم قلبی عروقی را نیز بهبود بخشید .

    بهبود فشار خون با ورزش زومبا

    یک مطالعه در سال 2016 که بر روی گروهی از زنان دارای اضافه وزن انجام شده بود ، نشان داد پس از 12  هفته برنامه تناسب اندام زومبا ، شرکت کنندگان ، کاهش قابل توجهی در وزن بدن و فشار خون را تجربه کرده بودند. مطالعه دیگری هم در سال 2015  نشان می‌داد که فشار خون شرکت کنندگان، پس از فقط 17 جلسه کلاس زومبا ، کاهش قابل قبولی داشته است.

    افزایش آستانه درد با تمرین زومبا

    مطالعه سال  2016 نشان داد که پس از یک دوره ی 12 هفته ای ورزش زومبا، شرکت کنندگان با کاهش احساس درد شدید و نیز کاهش احساس درد در انجام دادن امور روزانه مواجه شده‌اند.

    افزایش کیفیت زندگی با ورزش زومبا

    زومبا و زندگی با کیفیت

    یک برنامه تمرین زومبا  با کیفیت مناسب، علاوه بر فواید سلامتی، بر زندگی اجتماعی هم تاثیر مثبت خواهد داشت. ترکیب روابط اجتماعی بالا و زندگی سالم، می تواند افزایش کیفیت زندگی را برای شما به ارمغان بیاورد.

    در انتها یاد آور می شود ورزش زومبا و رقص زومبا تمرینی است برای همه افراد از آنجا که در این ورزش، افراد برای تمرین همراه با ضرب آهنگ موسیقی، می توانند شدت جنب و جوش بدنشان را به دلخواه خودشان انتخاب کنند، ورزش زومبا را می توان ورزشی برای تناسب اندام همه افراد دانست.

    منبع :

    https://www.healthline.com

    PN:0128

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    محصولات مرتبط

    یک دیدگاه برای " تاثیرات شگفت انگیز ورزش زومبا بر سلامت انسان " ثبت شده است

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *