خوشمزه ترین میان وعده سالم برای کودکان

خوشمزه ترین میان وعده سالم برای کودکان
  • با 22 مورد از خوشمزه ترین میان وعده سالم برای کودکان با شما هستیم. انتخاب بهترین میان وعده سالم برای کودکان که خوشمزه نیز باشد از هنر امروز مادران برای تامین نیازهای غذایی کامل فرزندان خود می‌باشد. تمامی مواد غذایی مورد نیاز بدن بچه ها از طریق سه وعده غذای اصلی تامین نمی‏‌شود. به همین دلیل غالبا بچه ها خیلی زود گرسنه می‌‏شوند. پس از گرسنگی یک میان وعده سالم و خوشمزه برای کودکان ضروری است. می‌توانید با میان وعده خوشمزه برای کودکان خود، مواد مغذی مورد نیاز را در اختیارشان قرار دهید. تهیه یک میان وعده سالم و کم کالری برای کودکان کار دشواری نیست. بلکه تنها به اندکی خلاقیت و تخیل نیاز دارد. تمامی میان وعده‌های سالم و خوشمزه پیشنهادی فیتولند با اندکی ملاحظه باعث می‌شود بچه‌ها عاشق این میان‌وعده‌ها شوند.

    میان وعده سالم و خوشمزه برای کودکان

    افراد بزرگسال می‌توانند در طول روز بدون میان وعده ‏طاقت بیاورند. اما غالبا بچه‏‌ها زود گرسنه می‏‌شوند و به میان وعده نیاز پیدا می‌کنند. زیرا کودکان نمی‌‏توانند همه‏ مواد مغذی مورد نیاز خود را با سه وعده غذای اصلی تامین کنند. از طرفی میان وعده و تنقلات آماده مانند چیپس، شیرینی، شکلات و… ناسالم هستند. این مواد حاوی قند‌های اضافی و مواد مصنوعی هستند. تنقلات ناسالم نه تنها مواد مغذی مورد نیاز بدن کودک را تامین نمی‏‌کنند، بلکه باعث چاقی و افزایش وزن در سنین کودکی نیز می‌شوند. بهترین میان وعده‏ سالم برای کودکان شامل ترکیبات میوه و سبزیجات تازه، غلات سبوس‌دار، پروتئین‏های کم چرب، لبنیات و… می‌باشد، پیشنهادهای بسیار خوبی به عنوان میان وعده هستند. زیرا این میان وعده ها فرصت خوبی برای اضافه کردن مواد مغذی مورد نیاز کودک به رژیم غذایی او می‌باشد.

    انواع برنامه های رژیم غذایی لاغری و کاهش وزن و افزایش وزن و رژیم های درمانی گیف

    در ادامه فیتولند لیستی از میان وعده‌های‏ سالم و خوشمزه برای کودکان که کم کالری نیز باشد به کاربران عزیز پیشنهاد می‌‏کند.

    ماست از محبوب ترین میان‌ وعده های سالم جهان

    ماست منبع خوبی از کلسیم و پروتئین است. بنابراین یک میان وعده‏ برای کودکان به‌ویژه در سنین رشد به شمار می‌آید که کاملا سالم و طبیعی می‌باشد. برخی از ماست‏‌ها دارای باکتری‌های مفید برای سیستم گوارش بدن هستند. یک ماست کامل و پرچرب انتخاب کنید. سپس با اضافه کردن میوه‏‌های تازه یک میان وعده‏ خوشمزه برای کودک دلبندتان آماده کنید. همچنین با استفاده از ماست کم چرب می‌توان این ترکیب را به یک میان وعده سالم و کم کالری برای تناسب اندام تبدیل کرد.

    پاپ کورن  یک میان وعده خوشمزه برای کودکان

    میان وعده خوشمزه برای کودکان

    پاپ کورن دانه‏‌های ذرت بو داده است و بسیار مغذی می‌باشد. شما می‌‏توانید پاپ کورن را در خانه با کره تهیه نمایید. پاپ کورن یکی از میان وعده های سالم و خوشمزه برای کودکان است.

    کرفس با کره بادام زمینی و کشمش  یک میان وعده سالم و خوشمزه برای کودکان

    ترکیب این مواد با هم پیشنهاد مناسبی به‌عنوان یکی از بهترین میان وعده های سالم برای کودکان است. استفاده این مواد با هم ترکیب خوبی از کربوهیدرات، پروتئین و چربی خواهد بود.

    آجیل یک میان وعده برای کودکان

    میان وعده سالم برای کودکان

    فیتولند آجیل را به عنوان میان وعده سالم و کم کالری برای کودکان پیشنهاد می‌‏کند. آجیل سرشار از چربی‌‏های سالم و همراه با فیبر و آنتی اکسیدان‏‌ها است. این چربی‏‌ها برای رشد کودکان بسیار مفید هستند. برخی از پزشکان آجیل را در سن خیلی پایین به دلیل واکنش‌‏های آلرژیک توصیه نمی‌‏کنند. بنابراین در صورتی‌که کودک شما به آجیل حساسیت دارد، شما می‏‌توانید یک میکس سالم از خشکبار و غلات سبوس‏دار تهیه کنید.

    برش‌های گلابی با پنیر  یک میان وعده سالم برای کودکان

    گلابی میوه‏ای شیرین است که خوردن آن برای بچه‏‌ها بسیار دلچسب می‌باشد. این میوه سرشار از فیبر و ترکیبات مفید است. پنیر هم منبع غنی از کلسیم و پروتئین می‌باشد. می‌‏توانید با روی هم قرار دادن گلابی و پنیر و تزئین آن یک میان وعده‏ خوشمزه برای کودکان خود تدارک ببینید.

    پنیر خامه‏‌ای

    پنیر خامه‌‏ای بافتی نرم دارد و خوردن آن بسیار راحت است. پنیر خامه‌ای سرشار از کلسیم، پروتئین، B12 و منبع خوبی از سلنیوم است. این مواد مغذی همگی برای رشد کودک مناسب هستند. می‏توانید پنیر را با میوه‏‌های خشک یا تازه به همراه نان تست گندم، سرو کنید و یک میان وعده خوشمزه داشته ‏باشید.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : میان وعده سالم و رژیمی برای محل کار

     بلغور جو دوسر

    جو دوسر یک صبحانه سالم برای بچه‌‏ها و یک غذای سبک برای بزرگسالان است. جو دوسر سرشار از فیبر‌های محلول در آب است که برای دستگاه گوارش مفید هستند. می‏‌توانید آن‌را همراه با کره بادام زمینی یا شکلات تلخ به‌عنوان یک میان وعده‏ برای کودکان خود آماده کنید.

     ترکیب گیاهان یک میان وعده برای کودکان

    برخی از والدین فکر می‏کنند، دادن سبزیجات به کودکان کار بسیار سختی است. اما با تزئین سبزیجات خام در بشقاب با کاهو و فلفل به‌صورت اشکالی که برای بچه‏‌ها جذاب باشد، ترکیب خوبی تهیه می‌شود. علاوه بر این با خوردن این ترکیب، ویتامین و مواد معدنی لازم به بدن کودک می‏‌رسد. همچنین این ترکیب کم کالری می‏تواند به ‌عنوان یک میان وعده‌ برای کودکان که مقوی نیز هست، پیشنهاد شود.

    اسموتی میوه

     

    بهترین میان وعده برای کودکان

     یک میان وعده خوشمزه برای کودکان بدون شک اسموتی میوه است که بسیار مغذی است. شما می‌توانید با انواع گوناگونی از میوه ها مانند انبه، زغال اخته، تمشک و آناناس یک اسموتی میوه خارق‌العاده تهیه کنید. همچنین می‏‌توانید سبزیجات با کمی شیرین کننده طبیعی یا ماست به آن اضافه کنید. بعد از تهیه می‌توانید  اسموتی میوه را با شکل‏هایی که برای بچه‏ها جذاب باشند، سرو نمایید. به طور مثال آن‌ها را در قالب‏های یخ ریخته و منجمد کرده و سپس سرو نمایید. به همین دلیل تهیه میان وعده سالم و خوشمزه برای کودکان با مواد همیشگی تنها به اندکی خلاقیت احتیاج دارد.

    تخم مرغ آب پز  یک میان وعده برای کودکان

    یک میان وعده‏ رژیمی که خیلی سریع آماده می‏شود. سرشار از پروتئین، ریبوفلاوین، سلنیوم، مواد معدنی و دو نوع کاروتنوئید است. این میان وعده برای چشم مفید است و حاوی منابع غذایی مناسب برای رشد مغز می‌باشد. طبق تحقیقات جدید خوردن تخم مرغ هر روز علی‌رغم باور عمومی هیچ ضرری برای کودکان و بزرگسالان ندارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله ” آیا خوردن تخم مرغ باعث افزایش کلسترول و بیماری قلبی و عروقی می شود ؟ “ را در فیتولند دنبال کنید.

    ترکیب موز و جو دوسر

    این ترکیب یک میان وعده‏ سالم و کم کالری است که برای شیرین کردن آن به جای شکر از موز استفاده می‌شود. موز منبعی غنی از پتاسیم و ویتامین‏‌ها است. همچنین می‏توانید یک برش کوچک کوکی همراه با پنیر و میوه‏های مختلف را در کنار آن سرو کنید.

     کشمش  یک میان وعده برای کودکان

    کشمش همان انگور خشک شده است. کشمش تمام مواد مغذی موجود در انگور مانند آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین های گروه B را دارا می‌باشد.

    ترکیب بوقلمون و آووکادو

    این میان وعده‏ سالم برای کودکان منبع خوبی از پروتئین است. ترکیب بوقلمون و آووکادو سرشار از ویتامین‏‌ها و مواد معدنی و چربی‏‌های سالم برای ساخت و ترمیم بافت‏های بدن است.

     سیب زمینی

    یک میان وعده‏ خوشمزه برای کودکان است که منبع غنی از ویتامین‏ها می‌باشد. علاوه بر این بسیار مورد علاقه بچه‏ها قرار می‌گیرد.

    برش‌هایی از کلم پیچ

    کلم حاوی ویتامین‏های A,C,K است. کلم را برش دهید تا خوردن آن برای بچه‏ها راحت‏تر شود. سعی کنید با دادن شکل‏هایی خاص به آن کاری کنید تا بیشتر مورد توجه بچه‏ها قرار گیرد. کلم پیچ یک میان وعده سالم و کم کالری است.

    هویج

    میان وعده برای کودکان

    فیتولند توصیه می‌کند هویج را با سایر سبزیجات خام تزئین کنید تا برای بچه‏ها جذاب باشد. هویج  یک سبزی کم کالری و سرشار از بتاکارتن و ویتامین A است. با استفاده از هویج در تهیه میان وعده سالم برای کودکان خود می‌توانید از ابتلا کودک خود به بسیاری بیماری‌ها در بزرگسالی پیشگیری کنید.

    فلفل شیرین

    فلفل شیرین بسیار مغذی است. فلفل شیرین منبع خوبی از فیبر، ویتامین و کاروتنوئید با خواص درمانی می‌باشد. می‌توانید از فلفل شیرین به عنوان یک میان وعده سالم استفاده کنید.

    کراکر سبوس‏دار و کره بادام زمینی

    کره بادام زمینی را اغلب بچه‌ها دوست دارند. با این میان وعده رژیمی، ترکیب خوبی از پروتئین، کربوهیدرات و چربی را در اختیار کودک دلبندتان قرار می‌دهید. زیرا کره بادام زمینی منبع خوبی از چربی‏های سالم، برخی از پروتئین‏ها، فیبر و ویتامین B6 است. جهت کسب اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله حساسیت به بادام زمینی در کودکان و نوزادان توصیه می‌شود. 

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : حساسیت به بادام زمینی در کودکان و نوزادان

    میوه یک میان وعده سالم و کم کالری برای کودکان

    میان وعده سالم و کم کالری برای کودکان

    یک قطعه میوه، میان وعده ای سالم و کم کالری است که حاوی انواع ویتامین‏ها، مواد معدنی، فیبر و… می‌باشد. پیش از سرو برای جذاب‌تر شدن این میان وعده سالم و خوش مزه برای کودکان، قطعات میوه را با کره بادام زمینی، پنیر، بستنی، گردو یا بادام ترکیب و تزئین کنید.

    زیتون

    زیتون غنی از چربی‏های سالم و آنتی اکسیدان‏های قوی برای محافظت از بدن در برابر رادیکال‏های آزاد است. برای دادن زیتون به بچه‏ها هسته آن‌را از قبل جدا نمایید. همچنین با استفاده از زیتون با چاشنی خلاقیت می‌توان میان وعده های سالم برای کودکان تهیه کرد.

    ساندویچ کوچک یک میان وعده برای کودکان

    ساندویچ‌های کوچکی را از نان گندم کامل همراه با میوه‏‌ها یا ژامبون، تن ماهی، پنیر، گوجه و… تهیه کنید. این ساندویچ ها میان وعده‏ خوشمزه برای کودکان و سرشار از پروتئین و مواد گیاهی هستند که برای آن‌ها بسیار مفید است.

    پیتزای خانگی

    نان لواش را پهن کرده و روی آن سبزیجات مثل کلم بروکلی، فلفل، ذرت و گوجه فرنگی قرار دهید. سپس روی آن پنیر پیتزا گذاشته و در فر قرار دهید. پیتزا خانگی بدون تردید یک میان وعده سالم و خوشمزه برای کودکان و سرشار از فیبر و پروتئین بوده و طرفداران زیادی دارد.

    میان وعده سالم و خوشمزه برای کودکان

    سخن پایانی

    یک میان وعده‏ سالم برای کودکان حاوی میوه، سبزیجات تازه، غلات سبوس‏دار، پروتئین‏های کم چرب، لبنیات و… می‌باشد که می‌تواند یک میان وعده سالم و کم کالری نیز به حساب آید. فیتولند توصیه می‌کند میان وعده‌ها را با ترکیب و شکلی مناسب و جذاب برای بچه‌ها سرو کنید. به این طریق علاوه‌بر تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن، می‌توانید آن‌ها را به خوردن غذاهای سالم به جای چیپس، پفک، شکلات و… عادت دهید. یک میان برای کودکان لزوما دارای ترکیبات خاص و پیچیده نیست. بلکه همان مواد غذایی همیشگی با چاشنی خلاقیت و تنوع می‌تواند یک میان وعده خوشمزه برای کودکان باشد.

    فیتولند پیشنهاد می‌کند برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد وعده های غذایی سالم و رژیمی به مقالات بخش تغذیه مراجعه فرمایید.


    منبع :   

    https://www.webmd.com

    https://www.healthline.com

    https://www.webmd.com

    PN:0201

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    محصولات مرتبط

    3 دیدگاه برای خوشمزه ترین میان وعده سالم برای کودکان ثبت شده است

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *