آیا روغن هویج برای سلامت مو و رشد سریع مو مناسب است؟

تاثیر روغن هویچ برای سلامت مو و رشد سریع مو
  • از روغن هویچ برای سلامت مو و رشد سریع مو مدتهای طولانی است که استفاده می‌شود. روغن هویچ درمانی رایج برای سلامت مو و تقویت ریشه مو در سراسر دنیاست. روغن هویج به شیوه‌های مختلف قابل استفاده می‌باشد. افرادی که از روغن هویج استفاده می‌کنند، می‌گویند روغن هویج به رشد مو و نرمی موها کمک کرده و باعث تقویت مو و مقاومت مو می‌شود.

    آشنایی با روغن هویچ و تاثیر ان بر سلامت مو

    روغن هویج به طرق مختلف به دست می‌آید:

    در روش اول روغن اصلی از بذر هویج به دست می‌آید.

    در روش دوم روغن هویج را می‌توان از ریشه آن نیز تهیه کرد.

    روغن هویج حاوی مقادیر بالایی ویتامین A ، ویتامین E و بتاکاروتن است که تمام این موارد برای سلامت مو لازم  و ضروری هستند. می‌توان روغن هویج را به صورت آماده از بازار خریداری کرد. روغن هویج در تهیه بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی به کار می‌رود.

    انواع برنامه های رژیم غذایی لاغری و کاهش وزن و افزایش وزن و رژیم های درمانی گیف

    مزایای استفاده از روغن هویج و تاثیر آن بر رشد سریع مو چیست؟

    بر اساس تجربه و شواهد، محققان به این نتیجه رسیده اند که روغن هویج در رشد سریع مو و افزایش ضخامت مو بسیار موثر و مفید است. از طرفی، افرادی که علاقمند هستند موهای بلند داشته باشند و در عین حال پایین موهایشان دچار موخوره نشود و نرم و براق باقی بماند، اغلب از روغن هویج برای سلامت مو استفاده می‌کنند.

    در حقیقت روغن هویج نه تنها از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث تقویت مو و تقویت ریشه مو می‌شود، بلکه ویتامین‌های موجود در آن موها را در مقابل آسیب‌های خارجی مانند، اشعه ماورای بنفش (یا همان UV) و نیز آلودگی‌ها، محافظت می کند.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : راه های جلوگیری از ریزش مو در ورزشکاران

    روغن هویج با تقویت گردش خون در پوست سر باعث می‌شود ریشه موها، استحکام بیشتری پیدا کنند و باعث تقویت ریشه مو شود. خبر خوب انکه،‌ بسیاری از مصرف کنندگان روغن هویج این محصول طبیعی و سالم ، از بوی بسیار خوب و آرامش بخش روغن هویج بسیار راضی هستند.

    مطالعات اخیر نشان داده‌اند که روغن هویج دارای خواص ضد باکتریایی است که موها را در برابر باکتری‌ها و قارچ‌ها محافظت می‌کند. این روغن برای افرادی که دچار شوره‌ سر هستند و یا پوست سرشان خشک است بسیار مفید و کارآمد است چراکه باعث تولید “سبوم” یا همان چربی طبیعی پوست می‌شود.

    روغن هویج برای سلامت مو و تقویت ریشه مو

    آیا استفاده از روغن هویج ضرر دارد؟

    مانند هر محصول دیگری، روغن هویج نیز ممکن است شما را دچار حساسیت کند. پس لازم است که قبل از این‌که آن را به تمام پوست سر بزنید، روی سطح کوچکی از پوست بازو یا گردن، روغن هویج را آزمایش کنید. می‌توانید روغن هویج را با روغن هسته انگور یا روغن نارگیل رقیق کنید و سپس روی پوست بمالید و بگذارید تا برای 24 ساعت روی پوست باقی بماند و اگر واکنش پوستی نشان ندادید از آن استفاده کنید. در صورت ایجاد حساسیت، دیگر استفاده نکنید و پزشک خود را مطلع سازید.

    استفاده بیش از اندازه از روغن هویج ممکن است باعث شود تا رنگ پوست سرتان نارنجی به نظر برسد. یا اگر رنگ موهای شما روشن است، ممکن است رنگ موی شما را کمی تغییر دهد.

    روش استفاده از روغن هویج برای سلامت مو و تقویت موها

    تا دو بار در هفته می‌توانید از روغن هویج برای تقویت مو ها استفاده کنید. به این صورت که 3 تا 4 قطره از روغن هویج را با 2 تا 4 قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا روغن هسته انگور رقیق کنید و پوست سر را به آرامی با آن ماساژ دهید. سپس با یک کلاه آرایشی پلاستیکی مو ها را بپوشانید و اجازه بدهید تا به مدت یک تا دو ساعت به همین حالت بماند و سپس بشورید.

    این نوشته به شما پیشنهاد می‌شود : برنامه ورزش در خانه

    روش دیگر این است که، 3 تا 4 قطره از روغن هویج را با دو فنجان آب و یک قاشق غذاخوری سرکه سیب طبیعی رقیق کرده و پس از اینکه سرتان را شست و شو دادید با این ترکیب دوباره آبکشی کنید و پس از 5 دقیقه شستشوی نهایی را انجام دهید.

    سخن پایانی

    در نهایت باید گفت استفاده از روغن هویج برای سلامت مو، تقویت مو و رشد سریع مو بسیار مفید است و باعث دستیابی به موارد زیر می‌شود:

    مرطوب نگه داشتن پوست سر و مو

    بافت موها را صاف و نرم می‌کند.

    باعث رشد سریع مو می‌شود.

    مو را مقاوم می‌کند.

    اما قبل از این‌که شروع به استفاده از آن بکنید با پزشک خود نیز می‌توانید مشورت کنید.


    منبع:

      https://www.healthline.com

    PN:0063

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای

    محصولات مرتبط

    3 دیدگاه برای آیا روغن هویج برای سلامت مو و رشد سریع مو مناسب است؟ ثبت شده است

    1. ممنون از مقاله خوبتون در ضمن تا چه مدت اون روش استفاه رو ک گفتین رو باید ادامه بدیم یک ماه دوماه یک سال

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *