درمان‌ طبیعی برای گلو درد

درمان‌ طبیعی برای گلو درد
  • شما از چه روشی برای درمان سریع گلو درد استفاده می‌کنید؟ درمان طبیعی برای گلو درد یکی از بهترین روش‌های بهبود این عارضه است. فیتولند در این مقاله به انواعی از محصولات طبیعی و سالم اشاره می‌کند که در خانه هر فردی یافت می‌شود. درمان طبیعی گلو درد به کمک برخی گیاهان دارویی و دم‌نوش‌ها امکان‌پذیر بوده و اثرگذاری بلندمدتی دارد.

    علائم گلو درد

    درد، خارش و سوزش گلو از نشانه‌های این عارضه هستند. ممکن است درد به هنگام بلع غذا و نوشیدنی، بدتر شود. اغلب گلو دردها ناشی از عفونت‌ ‌یا عوامل محیطی مانند خشکی هوا هستند. از دیگر علائم همراه می‌توان به گرفتگی یا آبریزش بینی، عطسه، سرفه، تب و لرز اشاره نمود. هم‌چنین ترشحات پشت حلق، صدای گرفته، بدن‌درد، سردرد، مشکل بلع و از دست دادن اشتها نیز وجود دارد.

    جهت دریافت برنامه ورزش در خانه عمومی به صورت رایگان کلیک نمایید.

    پیش از بررسی درمان طبیعی برای گلو درد، به برخی از علل بروز این بیماری می‌پردازیم:

    1. سرماخوردگی، آنفلوانزا و سایر عفونت‌های ویروسی

    ویروس‌ها منجر به بروز ‌حدود 90 درصد از موارد گلودرد هستند. برخی از ویروس‌های شایع شامل موارد زیر است:

    1. استرپتوكوك و سایر عفونت‌های باکتریایی

    شایع‌ترین نوع این عفونت، با “باکتري استرپتوكوك” گروه A است. این باکتری تقریباً 40 درصد گلو درد کودکان را شامل می‌شود.

    1. آلرژی

    بررسی علل بروز این عارضه در انتخاب روش‌های صحیح درمان طبیعی گلو درد نقش دارد. گاهی سیستم ایمنی به آلرژی‌زاهایی نظیر گرده گیاهان، چمن و موی حیوانات خانگی واکنش نشان‌ می‌دهد. در این صورت علائمی هم‌چون احتقان بینی، آبریزش چشم، عطسه و سوزش گلو‌ بروز پیدا می‌کنند. همچنین مقدار مخاط بیش از حد در بینی‌ از پشت گلو خارج می‌شود. این امر تحریک گلو را در بر دارد.

    1. هوای خشک

    احساس خشکی و خراش در گلو با هوای خشک بروز پیدا می‌کند. معمولاً این نوع هوا را زمانی که بخاری در خانه‌ ‌روشن است، تجربه می‌کنید. برای بهبود رطوبت هوا کاسه‌ای پر از آب بر روی بخاری قرار دهید.

    1. دود و مواد شیمیایی

    بسیاری از مواد شیمیایی تحریک‌کننده گلو هستند. از جمله: سیگار ، قلیان، آلودگی هوا، استفاده از محصولات و سایر مواد شیمیایی.

    1. جراحت

    فریاد زدن، صحبت کردن با صدای بلند یا آواز خواندن به مدت طولانی، منجر گلودرد می‌شود. این عارضه شکایتی معمول میان معلمان و مربیان مدرسه است که برای درمان گلو درد به پزشک مراجعه می‌کنند.

    در ادامه با برخی از ترفندهای طبیعی برای درمان گلو درد، آشنا می‌شوید.

    درمان طبیعی گلو درد

    درمان‌ طبیعی گلو درد

    ممکن است شدت این عارضه کم بوده و احتیاجی به مراجعه به پزشک نباشد. با این حال شما را کلافه کرده و مانع خواب آرام و راحت است. بهترین روش استفاده از خواص یک محصول سالم و طبیعی نظیر گیاهان دارویی می‌باشد.

    • عسل

    عسل یکی از ارکان اصلی درمان طبیعی گلو درد است. این ماده غذایی را در چای گرم مخلوط نمایید. مطالعه‌ای نشان داد که عسل حتی در مواجهه با سرفه‌های شبانه مؤثرتر از برخی داروهای شیمیایی است. هم‌چنین یک شفادهنده مؤثر زخم بوده و به بهبود خراش‌های گلو کمک می‌کند.

    • آب‌نمک

    قرقره آب‌نمک بهترین درمان خانگی گلو درد است. از طرفی به از بین بردن باکتری‌ها نیز کمک می‌کند. یک لیتر آب گرم را با نیم قاشق نمک ترکیب کنید. سپس برای جلوگیری از تورم و التهاب گلو هر سه ساعت یک‌بار یا بیشتر قرقره نمایید.

    • چای بابونه

    این نوشیدنی، به‌طور طبیعی آرامش‌بخش است. بابونه از زمان گذشته در درمان طبیعی برای گلو درد نقش داشته است. هم‌چنین خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی نیز دارد. تحقیقات نشان دادند که بخور بابونه‌ به کاهش علائم سرماخوردگی، از جمله گلو درد کمک می‌کند. نوشیدن چای بابونه‌ نیز همان اثرات مفید بخور بابونه را دارا است. این داروی گیاهی، سیستم ایمنی بدن را تحریک نموده و منجر به بهبود دردهای گلو میکروبی می‌شود.

    • نعنا فلفلی

    نعناع فلفلی حاوی ترکیبی به نام منتول بوده و با کاهش التهاب مخاط گلو، بهترین معجون برای گلو درد است. هم‌چنین منجر به بهبود سرفه می‌شود. نعنا فلفلی دارای خواص ضدالتهابی، ضد باکتری و ضدویروسی است.

    • ریشه گل ختمی

    ریشه گل ختمی را برای درمان طبیعی گلو درد فراموش نکنید. این گیاه دارویی حاوی یک ماده لعاب‌دار بوده و درد گلو را تسکین می‌دهد. برای تهیه چای، مقداری از ریشه را به یک فنجان آب جوشئاضافه نمایید. خوردن چای ریشه ختمی، به مدت دو تا سه بار در روز توصیه می‌گردد. افراد مبتلا به دیابت، پیش از مصرف با پزشک خود مشورت نمایند. زیرا برخی مطالعات حیوانی نشان‌دهنده کاهش سطح قند خون، به کمک این ماده طبیعی بود.

    • ریشه شیرین‌بیان

    تحقیقات نشان داده‌اند که ریشه شیرین در بهبود این عارضه نقش دارد. همچنین از زمان قدیم در درمان‌های طبیعی کاربرد داشته است. زنان باردار و مادران شیرده، از مصرف آن اجتناب نمایند.

    جهت دریافت رژیم غذایی دوران شیردهی کلیک نمایید.

    • سیر

    سیر دارای خواص ضد باکتری طبیعی است. “آلیسین” موجود در سیر، ترکیب شناخته ‌شده‌ای برای مبارزه با عفونت‌ است. مطالعات نشان می‌دهند مصرف مکمل سیر به‌طور منظم‌، مانع از ابتلا به ویروس سرماخوردگی می‌شود. ‌هم‌چنین اضافه کردن سیر تازه به رژیم غذایی در درمان طبیعی برای گلو درد میکروبی نقش به سزایی دارد.

    گلو درد

    پیشگیری از ابتلا به گلو درد

    پیش از ابتلا و انتخاب روش درمان طبیعی گلو درد، بهتر است از بروز این عارضه پیشگیری نمایید. بدین منظور از افراد مبتلا به بیمارهای عفونی مانند آنفلوانزا یا گلودرد دور بمانید. دست‌های خود را به‌طور مرتب بشویید. از ترکیب‌های شیمیایی یا دود دوری کنید.

    سخن پایانی

    درمان طبیعی برای گلو درد یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای بهبود این عارضه است. گیاهان دارویی یا دم‌نوش‌ها به تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود این بیماری کمک می‌کنند. سیر، ریشه گل ختمی، نعنا فلفلی، آب‌نمک و عسل از انواع مواد طبیعی برای درمان طبیعی گلو درد هستند.

     هم‌چنین فضای خانه را به کمک دستگاه بخور مرطوب نگه‌دارید. در معرض مواد شیمیایی و دود قرار نگیرید. اگر مبتلا به دیابت بوده یا باردار هستید، پیش از درمان با پزشک خود مشورت نمایید.

    منابع:

    healthline.com

    healthline.com

    PN:0160

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    محصولات مرتبط

    3 دیدگاه برای درمان‌ طبیعی برای گلو درد ثبت شده است

    1. خیلی خوب بود. مخصوصا توی این فصل سرما بسیار به درد می‌خوره. ممنون از زحمات کارشناساتون

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *