بهترین تمرینات تناسب اندام (Fitness)

بهترین تمرینات فیتنس برای تناسب اندام
  • بهترین تمرینات تناسب اندام به آن دسته از حرکات تمرینی گفته می‌شود که همزمان چند قسمت از بدن را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال حرکات اسکات، ددلیفت، شنا و لانچ از بهترین نمونه‌های برنامه تمرینی بو تمرینات فیتنس برای تناسب اندام ( Fitness ) می‌باشد.

    در تمرینات فیتنس(Fitness) ، تعداد تمرینات به اندازه‌ای زیاد و متنوع هست که شمارش آنها راحت نیست. همه ما یک سری تمرینات را می شناسیم اما به طور کلی، این که بتوان گفت کدام یک از حرکات فیتنس عنوان بهترین تمرینات تناسب اندام (Fitness) را کسب خواهد کرد ، به این بستگی دارد که چقدر انجام تمرین فیتنس ، آسان و یادگیری آن راحت باشد و در حین حرکت چندین گروه عضلانی را هدف قرار دهد. چون هر تمرینی که این دو عامل را بیشتر داشته باشد، به شما قدرت و تناسب عضلانی بیشتری  می‌دهد و کمک می‌کند تا سریعتر به اهداف تناسب اندام و زیبایی اندام خود برسید.

    تمرینات فیتنس

    با توجه به آنچه گفته شد، تمرینات فیتنس(Fitness) زیر را می توان جزو بهترین تمرینات تناسب اندام دانست و می‌توانید در برنامه ورزشی خود قرار دهید.ضمن انکه تعداد زیادی از تمرینات  فیتنس در خانه هم قابل اجراست.

    شنای سوئدی از بهترین تمرینات تناسب اندام (Fitness)

    یکی از جاهایی که عبارت “دود از کنده بلند میشه” صادق است، همین تمرین است.  به دلیل موثر بودن این حرکت است که به بسیاری از افراد در مدرسه از دوران ابتدایی معرفی شده است. این تمرین فیتنس به گروه های عضلانی مختلفی فشار می آورد. البته فشار اصلی روی قسمت های سینه، پشت بازو و قسمت های میانی بدن می‌باشد. هنگامی که شما یک شنای سوئدی کامل انجام می‌دهید،  حدودا 60 درصد از وزن بدن خود را بالا می‌برید.

    انواع مختلفی از شنای سوئدی وجود دارد، بنابراین گزینه‌های شما برای انتخاب زیاد است. ولی مهمترین نکته این است که حداقل یک نوع از شناهای سوئدی را در برنامه تمرینات تناسب اندام خود داشته باشید.

    تمرین اسکات از بهترین تمرینات فیتنس

    اسکات، یکی دیگر از حرکت های کلاسیک و جزو بهترین تمرینات تناسب اندام است که به ویژه برای پایین تنه مفید است. این تمرین فیتنس به طور مستقیم باسن و همسترینگ را تحت فشار قرار می دهد. تمرین اسکات به طور غیر مستقیم به تقویت قسمت های میانی بدن کمک می‌کند و حتی اگر با وزنه انجام شود، قسمت های بالا تنه را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

    ورزش کاران و بدنسازان مبتدی، اغلب تمرکز خود را بر قسمت بالا تنه قرار می‌دهند و پایین تنه و پاها را نادیده می‌گیرند. این اشتباه را نکنید. هر برنامه تمرینی باید تمام بدن را شامل شود و اسکات هم بخش جدایی ناپذیر و ضروری هر برنامه تمرینی تناسب اندام (Fitness) است.

    اسکات از بهترین تمرینات تناسب اندام

     اسکات

    اسکات بهترین برنامه تمرینی برای فیتنستمرین لانچ پا از بهترین تمرینات تناسب اندام

    این ورزش فوق العاده ساده در آن واحد، سه ناحیه باسن، همسترینگ و ماهیچه‌های چهارسر رانی را تحت فشار قرار می دهد. و اگر از وزنه هم استفاده کنید، به دست ها هم فشار وارد می‌شود.

    مانند بسیاری از تمرینات فیتنس، لانچ می‌تواند به روش‌های مختلف اجرا شود. لانچ معمولی، در یک موقعیت ثابت بدون حرکت به جلو یا عقب انجام می‌شود. اگر دنبال چالشی متفاوت و سخت‌تر هستید، یک هدف را مثلا در 20 متری انتخاب کنید و به سمت هدف راه بروید. مطمئن باشید که تمرین پرفشاری برای پاها خواهد بود. از این رو این تمرین برای بسیاری از علاقمندان به تناسب اندام و زیبایی جزو بهترین تمرینات تناسب اندام می‌باشد.

    لانچ بهترین برنامه تناسب اندام

    لانچ ساده

     

    تمرین ددلیفت از بهترین تمرینات فیتنس

    ددلیفت یک تمرین فیتنس قدیمی به همراه وزنه است و باعث می شود قدرت کلی بدن افزایش یابد. این حرکت حتما جزو موثرترین و بهترین تمرینات تناسب اندام (Fitness) در حوزه قدرتی است. چون تقریبا هیچ حرکتی در بدن سازی یافت نمی شود که همانند دِدلیفت بتواند، همه عضلات را چه مستقیم چه غیر مستقیم تحت تمرین قراردهد. به دلیل اینکه گروه‌های عضلانی زیادی در این تمرین به کار گرفته می‌شوند.

    اگر ددلیفت به درستی اجرا شود، پشت بدن و همچنین قسمت پشت پا، ماهیچه‌های چهارسر رانی، همسترینگ‌ها، قوزک‌ها، قسمت‌های میانی بدن و ساعدها را تقویت می‌کند. اما حرکت و اجرای اشتباه ددلیفت، می‌تواند به پشت بدن آسیب برساند. بنابراین مهم است که وزنه را با سرعت ثابت و نرم بالا بیاورید.

    ددلیفت برنامه تمرینی برای فیتنس fitness

    ددلیفت

     

    تمرین برپی از بهترین تمرینات تناسب اندام (Fitness)

    برپی کمی پیچیده و شاید هم حتی کمی خنده دار است. اما حرکت برپی به دلیل انکه خیلی از عضلات را درگیر می‌کند، یکی از بهترین تمرینات فیتنس است.

    برای انجام این برنامه تمرینی ابتدا باید در حالت اسکات قرار بگیرید. سپس کمی پایین‌تر آمده، دست را برابر زمین قرار دهید. بعد از آن، پاها را به سمت عقب ببرید و حالت شنا را نشان دهید. پاها را دوباره به جلو برگردانید و در حالت اسکات قرار بگیرید و تا آنجا که می‌توانید به سمت بالا بپرید. برپی، حرکتی است که شدت آن زیاد است. این برنامه تمرینی سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و به سوزاندن کالری اضافه کمک می‌کند. بعید است شما از این تمرین فیتنس خنده دار لذت نبرید.

    ورزش زومبا بهترین تمرینات فیتنس

    ورزش زومبا تمرینی برای تناسب اندام تمام بدن

    ورزش زومبا در حقیقت ترکیبی از سالسا و تمرینات هوازی(ایروبیک) است. تا زمانی که با ریتم و آهنگ موسیقی جنب و جوش داشته باشید، یعنی در تمرینات ورزشی حضور دارید. از آنجا که زومبا باعث تحرک تمام بدن می‌شود، یک ورزش برای کل بدن بوده و یکی از بهترین تمرینات فیتنس برای تمام بدن می‌باشد که باعث لاغری سریع و افزایش متابولیسم بدن می‌شود.

    سخن پایانی

    حرکات تمرینی متنوعی در زمینه تناسب اندام وجود دارد. ولی اگر به دنبال بهترین برنامه تمرینی برای تناسب اندام خود باشید، حرکات ورزشی معرفی شده به دلیل انکه چندین بخش مختلف از بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهند جزو بهترین تمرینات فیتنس می‌باشند.

    هر هدفی که از انجام تمرینات تناسب اندام دارید، چه  کاهش وزن و لاغری به دنبال ورزش و چه تناسب اندام، حتما باید برنامه‌ریزی دقیق و منظمی را در تمرین فیتنس خود دنبال کنید. با انتخاب بهترین تمرینات تناسب اندام در کنار رژیم غذایی سالم و مصرف مواد غذایی حاوی CLA، زندگی پر از سلامت و شادابی را به خود هدیه دهید.

    PN:0093

    منبع:

    https://www.active.com

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۸ رای

    14 دیدگاه برای بهترین تمرینات تناسب اندام (Fitness) ثبت شده است

    1. خیلی عالی بود. اگر بخوام برنامه ای بگیرم که مخصوص خودم باشه باید چیکار کنم؟

      1. سلام فیتولندی عزیز
        لطفا به بخش برنامه تمرین بدنسازی اختصاصی در سایت فیتولند برید یا لینک مربوطه رو همینجا کلیک کنید. در انتهای فرم مشخصات خودتون و کامل کنید. مربیان ما با شما در ارتباط خواهند بود تا برنامه اختصاصی شما رو طراحی کنند.

    2. سلام. حرکات اصلی و مادر رو گفتین که واقعا میشه همه جا انجامش داد. مرسی

    3. حرکات رو بیشتر از ماهه انجام میدم. اگر بخوام برنامه اختصاصی بگیرم باید چیکار کنم

    4. چند تا تمرین عالی رو گفتین. ممنون از زحماتی که می کشین. همیشه سایت شما رو دنبال می کنم

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *